Masterchef

Kanske det drygaste inlägget nånsin, men det är ingen som tvingar er att läsa eller hur !?
Det inlägget är faktiskt mest för min egen skull :)

Första gången som jag skulle laga mat helt själv var för nästan 5 år sedan.
Det var helt nytt mellan mig & Morgan och självklart ville jag impa lite på honom.
Middagen skulle bestå av hamburgare (vilket ju är sjukligt lätt att fixa) , redan från början
gick det snett och det hela slutade med att vi fick slänga de förkolnade hamburgarna och
vädra i hela köket medans vi ringde och beställde pizza.
Sedan den gången har jag gjort allt för att undvika att ha något med matlagning att göra.
Det tog några år innan jag ens vågade mig på lätta rätter såsom makaroner, korv & hamburgare (!)

Mitt självförtroende har dock långsamt kommit tillbaka och igår kväll lagade jag ;
Baconinlindad kyckligfilé med en hemmagjord fyllning av ädelost, purjolök & kapris.
Till det åt vi rotfrukter i ugnen & en kall sås som jag själv rörde ihop.
Det sjuka är att jag inte följde ett recept. Jag bara hittade på under tiden.
Tycker att helt vanlig kyckligfilé är lite torrt och tråkigt, och jag har hört talas om baconinlindad
kyckligfilé innan. Jag provade mig bara fram att skära ett snitt i sidan av filén och rörde ihop
en fyllning bara av saker jag hade hemma. (Kaprisen hade jag ju till råbiffen, och ädelosten köpte
jag för ett tag sedan) Det gick jätte bra och fyllningen stannade i snittet efter det virade jag bara
några skivor bacon runt om och; voila ! Haha, helt sjukt vilken skillnad mot för något år sedan ;-) 

Resten av kvällen var det mys i soffan. Kollade melodifestivalen och sen Wallander Mastermind. ¨
Sen blev det sängen och imorse gick jag upp vid 10, gick en runda med Babe (blev dock bara en
kort runda då jag blev dygnsur om fötterna direkt) Nu har jag precis ätit frukost & nu väntar kaffe och cigg !


Kommentarer
Postat av: Marika

Wiie. Varsta kocken jue!!

Men jag har oxa alltid HATAT matlagning, men sen jag flyttade hit ar jag ju blivit "tvungen" att laga mat. Blir ju dock mest att koka pasta och varma kottbullar fran Ikea, men andaa :D hahaa

2009-02-08 @ 19:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0